Je další častou závadou vstřikovacího systému vznětových motorů. Je způsoben netěsností vysoce namáhaného ventilu uvnitř vstřikovače, který i po zavření na konci vstřiku stále propouští určité množství nafty. Čerpadlo pak nestíhá dodávat potřebné množství paliva, což má za následek pokles tlaku. Řídící jednotka to vyhodnotí jako poruchu a přejde do nouzového režimu.
Jak se projevuje?
Nejčastěji se tato závada projevuje padáním do nouzového režimu, když po motoru chcete plný výkon. V řídicí jednotce se zapíše chyba „příliš nízký tlak paliva“. Po dalším startu je pak zdánlivě zase vše v pořádku, ovšem přepad se časem zvětšuje a motor do nouzového režimu padá stále častěji.
Druhým projevem jsou právě zdlouhavé starty, kde vysokotlakému čerpadlu trvá déle, než vytvoří potřebný tlak v zásobníku, neboť část nafty neplánovaně utíká skrz vstřikovače do přepadu.