A víte, jak se starat o motor? Víte, co Vás čeká a pravděpodobně nemine? Přečtěte si článek, již starší, ze serveru Autoweb – tam je originál. Zde je jeho část. Vstřikování Drtivá většina dnešních turbodieselů je vybavena přímým vstřikováním common-rail, které je patrně nejchoulostivější částí naftového motoru. Životnost vstřikovačů závisí…
Servis naftových motorů
Je další častou závadou vstřikovacího systému vznětových motorů. Je způsoben netěsností vysoce namáhaného ventilu uvnitř vstřikovače, který i po zavření na konci vstřiku stále propouští určité množství nafty. Čerpadlo pak nestíhá dodávat potřebné množství paliva, což má za následek pokles tlaku. Řídící jednotka to vyhodnotí jako poruchu a přejde do…
Týká se to zejména hvězdicových třípístových čerpadel (Bosch CP 1, CP 3, Delphi CFP 3, Denso HP4). Takové čerpadlo se obvykle nezadírá, čili neochromí vstřikovací systém pilinami. Problém však nastane při opětovném startu zahřátého motoru, kdy jsou válce čerpadla roztažené teplem, vůle mezi nimi a písty vzroste a do toho…
Životnost vstřikování je závislá především na kvalitě nafty. Jemné injektory se s úzkými tryskami postupem času zanášejí nečistotami. Pokud jsou vstřikovače příliš zanesené (po 100 až 150 tisících kilometrech), chod motoru bude hlučnější a také se projeví horším zátahem z nízkých otáček.