Common rail

common rail 4v Common rail je systém přímého vysokotlakého vstřikování nafty s tlakovým zásobníkem u vznětových motorů.

Palivo vstřikované do válce pod vysokým tlakem tvoří lépe hořlavou směs, čímž se dosahuje vyšší účinnosti motoru, vyššího výkonu a točivého momentu, nižší hlučnosti a menších emisí dieselových motorů.

common rail Bosch 6ventilOproti jiným systémům je tlak paliva vytvářen nezávisle na otáčkách motoru a vstřikovaném množství paliva a je vždy dostatečný – právě díky zásobníku tlaku.

Vstřikované množství a tvar rozprašovaného paliva mají rozhodující vliv na spotřebu paliva a emise vycházející z motoru.

Common rail od BOSCH

První sériově vyráběný systém Common Rail byl společností Bosch uveden na trh v roce 1997. Systém odvozuje svůj název od vysokotlakého zásobníku (Common Rail), který zásobuje všechny válce palivem.

Zatímco ostatní systémy vstřikování nafty vytvářejí tlak paliva pro každý vstřikovač odděleně, systém Common Rail odděluje vytváření tlaku od vstřikování. Palivo je neustále k dispozici pod tlakem požadovaným pro vstřikování.

Konstrukce Common rail

Systém Common Rail má modulární konstrukci. Správnou kombinací vysokotlakého čerpadla, vstřikovačů, rozdělovače a elektronické řídicí jednotky lze vytvořit systémy pro všechny typy vozidel, od nejmenších osobních vozů až po nejtěžší luxusní limuzíny. Pracuje se s tlaky 1 100 až 2 200 barů. (1 bar = 100 000 pascalů (Pa)= 100 kPa = 0,1 MPa)

Jak pracuje BOSCH common rail systém se můžete podívat zde na videu přímo od Bosche. Originál v němčině.